donderdag 17 juli 2014

do 17-7: Wekiwa Springs

Op de een of andere manier lukt het mij niet om meer dan 4 foto's tegelijk te uploaden... Vandaag hebben we zo'n heerlijke dag gehad. Dus ik ga proberen meer foto's op het blog te krijgen.

Voor vandaag staat een State Park op de planning. We hebben gekozen voor Wekiwa Springs. Dat is redelijk dichtbij. Maar een uurtje rijden. Na het ontbijt zijn we om 10 uur in de auto gesprongen. We reden over de 4. Het was erg druk. Zeker bij downtown Orlando. De navigatie was ingesteld op Apopka/ Wekiwa Road. Het adres wist ik niet precies. We hebben luister cd's bij de bieb gehaald en zitten lekker te luisteren naar het kinderboek van Jan Terlouw, Briefgeheim. Erg spannend weer. De griezelbus hebben we al uitgeluisterd! Op naar Wekiwa dus!

Bij het state park betalen we 6 dollar en we parkeren de auto. Lopen eerst even richting de spring om te zien hoe het er uit ziet. We lopen onder een boom door en splash! Ik word onder gescheten. Op m'n schouder, op m'n buidel en op mijn nieuwe gele short! Getverderie!!! Ik ga naar de restroom en fris mij een beetje op. De derrie gaat niet uit mijn broek. Thuis maar verder proberen... Het zal wel geluk betekenen ;-). We lopen een stukje langs het water en dan door het bos. We worden aangevallen door de muggen en besluiten terug naar de auto te gaan. Badlakens pakken en muggenspray. Dan nemen we een verkoelende 'duik' in het water.
Het water is zo helder!

Esmée gaat via het trapje het water in.
Daan ligt er al in!

Timo zit nog in het gras. Doet ie het wel of doet ie het niet. (zwemmen in koud water)
Ik houd helemaal niet van zwemmen in natuurwater omdat ik bang ben voor vissen. Ja, ik weet het, het slaat nergens op... Ik zet met er overheen en dobber op een luchtband (dat dan weer wel ;-) ) mee. Na een tijdje ga ik uit het water. Ik kijk hoe iedereen lekker aan het zwemmen is. Dan roept iemand. Ga het water uit. Een slang!! Iedereen zwemt als een dolle naar de kant. De slang heeft er schik in. Eén man bleef in het water. En werkelijk. De slang zwemt naar hem toe. Net zolang totdat de man ook de kant op springt. Heel dreigend. De rangers komen nadat twee mannen de slangen het water uitgevist hebben. Hij is ergens tussen gaan zitten. Na een tijdje springen sommige moedige mensen weer het water in. En meer mensen volgen.

Iedereen kijkt naar de slang

De spring is leeg. Het water is super helder.
We lopen via het Ranger station terug. Daar kun je slangen, schildpadden en een alligator bekijken en vasthouden. De alligator krijgt de ranger niet te pakken. De slangen wel. Ik houd er een vast! Heel zacht was deze.
Een cornsnake vasthouden. 
We leggen de spullen in de auto. Spuiten ons nogmaals in met Deet/muggenspul en lopen de trail. We komen een paar schildpadden tegen en eekhoorns. Het is een prachtig natuurgebied. Het is alleen bloedheet. Dus we stappen snel weer in de airco van de auto en rijden nog even naar Mount Dora.



Mount Dora is een oud stadje. Helaas ligt de hoofdstraat open. We besluiten niet uit te stappen en rijden via de US 27 weer terug naar het huis.
Dit zijn hele vreemde bomen. Er hangen zacht uitziende pluimen aan.
Bij thuiskomst worden de kleren weer uitgetrokken en springen ze zo het zwembad weer in! Ze volleyballen lekker.


Pascal en ik halen bij Championsgate bij de chinees eten. Esmée wil liever pizza dus ook even bij de italiaan langs die ernaast zit. En zo kunnen we thuis allemaal eten wat we lekker vinden. En op een plek waar je zelf zin hebt.



Na het eten denk ik nog even wat baantjes te kunnen trekken. Maar al snel liggen ook Daan en Esmée erin. En zwem ik in een golfslagbad ;-)

Nu ligt iedereen weer op een oor. Morgen gaan we naar Seaworld. De planning is vroeg te vertrekken. Het zal mij benieuwen!

1 opmerking:

  1. Mooi dat heldere water, ik hou ook niet van vissen, maar als ze niet te groot zijn durf ik wel, maar dan weer niet als ik hoor dat er slangen zwemmen!
    Jullie hebben al heerlijke dagen gehad, geniet ervan verder, gr Esther

    BeantwoordenVerwijderen