woensdag 16 juli 2014

wo 16-7: Een rustig dagje, wordt een regenachtig dagje

Gisteravond had ik geen fut om het blog te schrijven. En het is vakantie. Dus waarom iets doen waar je even geen zin in hebt. Ik hoopte dat de kinderen vandaag eens zouden uitslapen. Maar ja, als het zwembad zo dicht bij is, is dat een vreselijke uitdaging. Om 9 uur in de ochtend werd er al volop gespetterd! Het zonnetje schijnt lekker.

Ik begin aan het blog. Na het schrijven zullen we onder de lanai gaan ontbijten en dan lekker met z'n allen zwemmen, hangen, lezen en zonnen!!  Lekker nixen met een grote N. Dat is het programma voor vandaag.

Buiten ontbijten in de regen
We dekken de tafel. En gaan zitten. Het wordt erg donker. We zitten onder het afdakje. Het is erg warm. We zetten zelfs de fan aan. Dan begint het te regenen. En dat is wat de dag brengt. REGEN! Voor de afwisseling wordt er afentoe een donderslag of bliksemschicht tussendoor gegooid. Maar anders blijkt het niet te worden. De kids hangen afwisselend in de gameroom, achter de playstation en de tv. We facetimen met m'n ouders. Bellen met Pascals ouders.

Een extra nachtje?!
We hebben even de rust. Kijken om ons heen en vinden het wel heel prettig hier. Als we het huis dinsdag verlaten hebben we nog twee nachten waarin niets gepland staat. Alleen een terugrit naar het vliegveld. Hoe zou het zijn om gewoon nog een nacht langer in dit huis te blijven?! Via de homeaway site zien we dat die mogelijkheid er is. Fantaserend besluiten we de eigenaar te mailen. We wachten af. Verlaten het huis en rijden een 'rondje'.

Ross en Cracker Barrel
We rijden naar Posner Park, op 5 minuten afstand van ons huis. Daar zit een Ross Dress for Less. Ik vind dit zo'n leuke winkel. Pascal niet. In Miami zijn we er binnen geweest. Onderweg zijn we er veel tegengekomen. Maar geen tijd genomen om er binnen te stappen. Het zijn zulke grote winkels. Het is een soort outlet winkel met kleding. Maar ze verkopen ook koffers, koptelefoons, speelgoed, parfum, zijde bloemen, lakens, schoenen en veel meer. Een soort action, maar dan groot. Alleen zijn dit voornamelijk merk spullen van Calvin Klein, Anne Klein, Ralph Lauren, Tommy, nike. En, en daarom vindt Pascal het niets, niets is hetzelfde. Het hangt op maat op rekken en dan is het snuffelen geblazen. Je hebt er dus echt wel tijd voor nodig!
Een van de 12 jurkjes die ik gepast heb... Deze heb ik wel gekocht
Na een hele tijd en heel veel jurkjes gepast later lopen Esmée en ik met tassen naar buiten. De mannen staan buiten te wachten en te puffen. Ja, we waren lang binnen... We lopen nog even langs wat andere winkels. Timo koopt nog een armbandje en dan stappen we weer in de auto. Bij Cracker Barrel stoppen we. Hier gaan we avond eten. Het smaakt ons weer goed.

Yes!
En voor we het weten zijn we weer bij de villa. De kinderen liggen alweer in het zwembad! We checken de mail en de eigenaar vindt het goed als we een extra dag blijven. We zijn allemaal blij! Pascal en ik springen ook in het zwembad. De zon hebben we niet meer gezien vandaag. Warm was het wel.
We hebben weer genoten. De rustdag was heel anders dan voorgesteld zo zonder zon. Maar we hebben hem weer goed benut. Morgen staat een State Park op het programma. Ik denk Wekiwa Springs. Ocala willen we ook graag nog eens doen, maar dat is nog verder rijden.

1. Heerlijke relax dag!!
    En fijn dat jullie extra kunnen blijven in de villa!!
    En lekker eten bij de cheese cake faactory mmmm zijn wij vn de week ook al geweest